Hogy működik a frissítés?

Lásd: Frissítés

Miért nem indul el a program?

Több oka is lehet:

  • A szerver vagy az adatbázist tároló gép nincs bekapcsolva.
  • A gép még boot-ol, azaz most lett indítva és még nem áll teljesen készen
  • A Firebird adatbázis-motor el lett távolítva, bővebben: Telepítés
  • A szerver IP címe megváltozott
  • Gépek más sorrendben lettek bekapcsolva, ezért a szervernek használt gép más IP címet kapott
  • A gép nem kapcsolódik hálózathoz, pl hálózati kábel nincs bedugva, wifi nem működik

Megfelel az NAV előírásnak?

Igen! Letöltés

Pénztárgépes kérdések

Miért nem viszi a vonalkódot a pénztárgép

  • lehet nem töltöttük át a pénztárgépre az új cikkeket (offline kommunikáció esetén)
  • nincs készleten az adott termék és a rendszer úgy van beállítva, hogy csak a készletes termékeket töltse fel a pénztárgépre
  • a terméknek nem adtunk meg áfakört vagy kisker. árat így nem került át a pénztárgépre
  • a cikktörzsbe nem vittük fel a termék vonalkódját, vagy rosszul vittük fel
  • a vonalkód hibás vagy nem szabványos

“nincs kapcsolat” hiba

Ha a pénztágéppel nem megy a kommunikáció érdemes átnézünk az összekötő kábeleket. Meg kell mozgatni a kábel mindkét végét, lehet kicsúszott. A pénztárgépet is kikapcsolhatjuk egy fél percre majd vissza. Illetve a Bookstore-ból is kiléphetünk és vissza. Ha USB porton kereszül kapcsolódik a pénztárgép a számítógéphez, akkor kipróbálhatjuk, hogy jól működik-e az USB port. A tesztre akármilyen eszközzel próbálkozhatunk, ami szintén USB-s.

A számítógép és a pénztárgép között gyakran van valamilyen átalakító, jellemzően USB – soros. Ezeknek sajnos esetenként elég rövid az élettartalma. Egy tartalék átalakító előbb utóbb valószínűleg kelleni fog. A soros port hiányra a legstabilabb megoldást az un. PCI kártyák jelentik. Van PCI és PCIe kártya, az újabb alaplapokba csak a PCIe kártya fog belemenni. A régebbiekbe meg csak a PCI.

Számla vagy más bizonylat tételei rossz sorrendben vannak

Kattintunk a számla tételsorokat tartalmazó listában a megfelelő oszlopra a rendezéshez. A program meg fogja jegyezni a beállítást. Ha felvitel szerint vagy felvitel szerint csökkenőleg szeretnénk rendezni, akkor használjuk az ID oszlopot. Ez a sor egyedi azonosítója, ami folyamatosan nő. Az oszlopot az utolsó helyre húzhatjuk, hogy ne zavarjon minket. Ha ilyen oszlopot nem találunk, akkor be kell kapcsolni annak láthatóságát. Jobb klikk a számla tételein valahol és a megjelenő menüben oszlopok láthatósága. Ott pipáljuk ki az ID sort.

Cikktörzsben ár módosítás

Beállításoktól függően, nem mindig lehet az árat egyszerűen felülírni. Az Enter megnyomásával lehet szerkeszteni.

Miért nem tudok nyomtatni

  • Nincs telepített nyomtató
  • Telepítve van, de nem az az alapértelmezett és a BookSotre első körben oda próbál nyomtatni
  • A nyomtató beállítások megváltoztak, de a BookStore még nem lett újraindítva
  • A számla nyomtató külön megadható: számla ablak jobb felül, egyéb 2 fül és ott nyomtató. Ilyenkor a számlákat ide nyomtatja a program, minden mást pedig az alapértelmezett nyomtatóra. Ez a beállítás gépenként különböző is lehet.
  • Ha nyomtatási problémákat tapasztal, kérem próbáljon meg valamit kinyomtatni a BookStore-tól teljesen függetlenül, például egy dokumentumot. Ha az rendben megy, akkor már tudjuk, hogy BookStore finomhangolás szükséges
  • Hiányoznak a nyomtatási fájlok, a BookStore mappájában meg kell lennie a nyomtatas.rav és urlapok.rav fájloknak

“loct conflict” hibaüzenetet kapok

Jellemzően, akkor fordul elő, ha több felhasználó dolgozik ugyanabban a bizonylatban, pl szállítólevélen, számlán, de akár csak egy cikken is. Ezt nem tolerálja a rendszer. Az egyik felhasználó legalább lépjen ki. Vagy mindkettő. Ha ez sem segít, szükség lehet a teljes rendszer újraindítására.

Szállító nem jelenik meg a központban / boltban.

Több telephelyes rendszereknél. Győződjön meg róla, hogy fut-e a szinkronizáló program, a jobb alsó sarokban kell lennie az ikonjának az óra mellett. Néha a rejtett ikonok közé kerül. Illetve ellenőrizze, hogy jelez-e valamilyen hibaüzenetet. Az is lehet hogy nincs internet a központban, ezért nem érkeznek meg a szállítólevelek.

Ellenőrizze az szállítólevelek menüben az inaktív bizonylatok gomb mögötti ablakot, lehet a szállítólevél mégiscsak ott van. Akár rendezze dátumra a listát, az oszlop fejlécre kattintva.

“Nincs elég készlet” hiba

Jó telephelyre készül a bizonylat? Számla és szállítólevél biztos, hogy annak a telephelynek készül, akire mi gondolunk? Mert lehet, hogy akinek készül, ott tényleg nincs készlet. Gondoljon a hasonló nevű telephelyekre és a hasonló nevű cikkekre is. Ellenőrizze a cikktörzsben a készleteket.

Milyen időszakra lehet fogyásjelentést készíteni?

Fogyásjelentést csak az előző fogyásjelentés készítése óta eltelt időszakról lehet készíteni. Visszamenőleg nem lehet fogyásjelentést készíteni.